בשל התחרות: הרבנות הראשית פותחת בקורס רפואי למוהלים

לקורס יוכלו להירשם המוהלים שנגדם לא הוגשו בעבר תלונות, שיש להם ניסיון של לפחות עשר שנים בתחום, ואשר ערכו 120 בריתות מילה בשנה. המוהלים יעברו מבחן מעשי בביצוע מילה במקרים לא שגרתיים כגון איבר מין קטן, איבר שקוע באשכים ועוד.

"זה קורס ראשון מסוגו במטרה לאפשר למוהלים להתמודד עם מצבים לא שגרתיים ולהתחרות מבחינה מקצועית עם הרופאים שנכנסו לתחום בשנים האחרונות", אומר מרסיאנו

האם מוהלים רגילים, כפי שהיה בעם ישראל מאות ואלפי שנים, לא יוכלו עוד למול במדינת ישראל? ייתכן שכך אכן יהיה בעתיד הלא ממש רחוק.
הרבנות הראשית לישראל פתחה בימים האחרונים קורס חדש – קורס "מוהל מומחה", עם תעודה למסיימים, וזאת בשל התחרות שיש כיום בשוק למוהלים רגילים מול מוהלים עם הכשרה רפואית.
הקורס יכלול, לראשונה, 40 שעות רפואיות ו-15 שעות בנושאי הלכה, כך מפרסם העיתון 'מעריב'. בסופו של הקורס יעמדו המוהלים למבחן, ומי שיעבור יזכה בתעודה ואף להיתר להעלות את מחיר ביצוע המילה ל-1,000 שקל, לעומת 750 שקל אותם מקבלים המוהלים כיום. המחזור הראשון ייפתח מיד לאחר חג הפסח.
"בדיוק כמו שיש פרופסורים בבתי החולים לעומת דוקטורים, כך יהיה גם בתחום בריתות המילה", הסביר משה מרסיאנו, מנהל מחלקת הבריתות ברבנות הראשית לישראל. "המוהלים שכבר קיבלו בעבר תעודת מוהל על ידי הרבנות ילמדו בקורס על אנטומיה של ברית המילה, על צהבת ילודים ודימום, וכן לדעת לקרוא מכתבי שחרור מבתי חולים ונושאים נוספים. גם בתחום הלכה הם ירחיבו את ידיעותיהם, כדי שיהיו מומחים לנושא.
"זה קורס ראשון מסוגו במטרה לאפשר למוהלים להתמודד עם מצבים לא שגרתיים ולהתחרות מבחינה מקצועית עם הרופאים שנכנסו לתחום בשנים האחרונות", אמר מרסיאנו

Theme Features

שתף את המאמר